איך מבחן אמירם יעזור לכם במהלך התואר?

מערכת שורש  יג סיוון, תשפג  6/2/2023

הדרך לקבלת הפטור המועיל עוברת במבחן בקיאות בשפה האנגלית. האפשרויות הן מבחן אמיר ומבחן אמירם, כשמתוכן למבחן השני יש מספר יתרונות משמעותיים
.......................

איך מבחן אמירם יעזור לכם במהלך התואר?

צילום: freepik

תקופת הלימודים לתואר הראשון היא חוויה מעצימה מאוד - אבל גם תובענית להפליא. מצד אחד נדרשת מכל סטודנט וסטודנטית השקעה ניכרת של זמן רב בלימודים, מצד שני ישנו גם רצון להקדיש זמן למשפחה ולחברים ולשמור על כל המסורות האהובות. לעיתים ישנו גם צורך לעבוד כדי לממן את רכישת התואר, כך שהתוצאה היא תקופה מרתקת אבל גם לחוצה.

איך עוברים אותה בשלום ובקלות? מיישמים את הכלל החשוב של חז"ל, סוף מעשה במחשבה תחילה. ובפרט: דואגים לקבל פטור מלימודי האנגלית באוניברסיטה או במכללה, וכך חוסכים זמן יקר - שניתן לנצל אותו לטובת המטרות האחרות החשובות בחיים בהתאם לערכים שלכם.

הדרך לקבלת הפטור המועיל עוברת במבחן בקיאות בשפה האנגלית. האפשרויות הן מבחן אמיר ומבחן אמירם, כשמתוכן למבחן השני יש מספר יתרונות משמעותיים. בכל מקרה יש להתכונן לשני סוגי המבחנים באופן יסודי.

המאפיינים החשובים של מבחן אמירם

מבחן אמירם נבדל ממבחן אמיר בכך שהוא מבוצע אונליין - כלומר לא בעזרת נייר ועט אלא מול מחשב. זהו כמובן לא רק מאפיין טכני: בגלל שמדובר במבחן ממוחשב, אין אפשרות לחזור אחורה לשאלות שלא עניתם עליהן מכל סיבה שהיא. אין גם אפשרות לבדוק מחדש תשובות לא בטוחות, וגם אין טעם לענות במהירות על שאלות קלות כדי לחסוך זמן לשאלות הבאות שעשויות להיות יותר קשות. בהתאם נדרש תכנון זמן מושכל ומותאם ספציפית למבחן זה.

בהקשר זה כדאי לדעת כי לכל שאלה מוקצב פרק זמן אחר, בהתאם לסוג השאלה: 2 דקות לכל שאלה של השלמת משפטים, 4 דקות לכל שאלה של ניסוח מחדש ו-4 דקות לכל שאלה של הבנת הנקר (אחרי 7 דקות המוקצות לקריאת הטקסט).

איך להיערך באופן מיטבי למבחן אמירם?

מאפיין משמעותי נוסף של מבחן אמירם הוא היותו אדפטיבי. הכוונה היא לכך שרמת הקושי של השאלות מותאמת ספציפית לכל נבחן ולכל נבחנת. בתחילה יופיעו שאלות ברמת קושי בינונית, וככל שעונים נכון על יותר שאלות, כך עולה רמת הקושי - ועולה כמובן גם הציון שתקבלו.

עובדה זו הופכת את ההכנה למבחן למתגמלת במיוחד: ככל שמגיעים אל מבחן אמירם עם שליטה טובה יותר בכל סוגי השאלות המופיעות בו (הבנת הנקרא, השלמת משפטים, ניסוח מחדש של משפטים), ועם אוצר מילים עשיר יותר, כך גדל הסיכוי לקבל את הפטור שיסייע מאוד במהלך התואר עצמו.

באתר www.ptor.co.il תמצאו מבחנים לדוגמה, טיפים שימושיים וגם קורס הכנה מקוון - כל מה שתרצו כדי להקל על עצמכם את החיים עד להשלמת התואר הראשון.